مقالات منوعة صور فوائد جميلة

قصة خرافية قصيرة , اقصر القصص الخيالية

قصة خرافية قصيرة - اقصر القصص الخيالية 132 6

“القصص والحكايات حاجات بتساعدنا على اننا ناخد عبرة و تهون علينا مصاعب

 

و متاعب الحياة علشان كده في فن اسمه فن الحكي واقف من القصص مش

 

اي حد يقدر يحكي حكايه وطبعا الحكايات انواع كثير منها حكايات واقعيه وفي حكايات

 

خياليه الحكايات الخياليه اللي بتساعدني على ان انا نعيش في عالم تاني في احلامنا

 

وامنياتنا ممكن تتحقق او ممكن تكون حكايات مرعبه خصوصا الحكايات الخياليه دائما

 

بتكون حكايات مرعبه ومن بين قصص خيال القصيره جدا قصه اسمها انا والظلام القصه

 

دي بتتكلم عن ان في يوم من الايام في ولد صغير كان نائم في اوضه
بالليل و الاوضه

 

دي وكان لوحده و الاوضه دي كانت ظلمه وكان هو بيخاف جدا من الظلمه وعقله

 

ميخائيل له خيالات مخيفه كان دائما يتخيلني فيها اشباح قاعده في كورنر في

 

الاوضه بتاعته الشبح ده بالنسبه لي كان اسمه الظلام ودائما كان بيتخيل الشبح

 

النسمه الظلام ده هيجي في يوم و يهجم عليه و الفكره دي دائما كانت بتخليه

 

يحاول ينام بسرعه وهو منكمش على نفسه وما كانش بيحاول يبص حتى ناحيه

 

الظلام علشان ما ترجعش الافكار تيجي في بالي ثاني وفي يوم من الايام وهو

 

نائم في الاوضه بس الظلام ده واخاف منه جدا وفجاه كل الافكار اللي كانت

 

بترقص في عقل وتحققت فظهر له ولد صغير شبهه بالضبط واقف قدامه واثق

 

من نفسه الولد الصغير صاحب الاوضه خاف وتر عبر وسائل الشبح قال له انت مين

 

وعايز ايه وقال لي وازاي اخليك تمشي من غير ما تديني وقعدت رجان هو بيسيبه

 

وراح الظلام رد عليه بكل هدوء وبصله بس مرعبه والله انا الظلام وباين من راحتك

 

و بس تاكلي منك بتخاف مني صح مش كده راح الولد الصغير صاحبي الاوضه رد

 

عليه وهو مندهش وهو مش مصدق ان فيه كائن بجد اسم الظلام وهو واقف قدامه

 

وبتكلمه دلوقتي وقال له ايوه انا باخاف منك عشان انت بتخليني اقعد اتخيل حاجات

 

مرعبه روح الظلام ضحك بهدوء جدا وقال له انا مش زيك ابدا انا موجود بس
عند كل انسان

 

بيخاف مني وباجي له علشان اقول له ما فيش داعي انك تخاف وما فيش داعي
اصلا

 

انك تخاف من اي مخلوق لان اي مخلوق في العالم كله مش هيقدر يؤذيك وخليك

 

دائما المؤمن بالله وما تخافش غير من ربنا سبحانه وتعالى لان ربنا هو اللي بيحميك

 

وراح بس للولد والله وبما انك عرفتني دلوقتي وتلبس تجمعت شجاعتك وكواك

 

للتحدث معي فانا خلاص هاسيبك وامشي وانا واثق جدا انك مش هتخاف مني

 

مره ثانيه راح الفتى الصغير صاحب الاوضه فضل يعيط بحزن شديد راح الظلام

 

قال لي انت بتعيط ليه رد عليه وقال له انا مش بعيط علشان خائف منك
انا بعيط

 

على حالك انت يا ظلام علشان انت طيب و بتحب تساعد الناس وفي نفس الوقت

 

الناس بتخاف منك راح الظلام ضحك وقال له اصدقاء كثير جدا مش بيخافوا مني

 

و انت هتكون واحد من اصحابي دول وراح الظلام سكت واختفت ماما ومن يومه

 

ا والولد الصغير صاحب الاوضه مش بيخاف من الضلمه ابدا وكل ما يقعد في اوضه

 

ضلمه يفتكر صح والظلام وهو يتمنى ان هو يشوفه مره ثانيه ويتكلم معاه

 

قصة خرافية قصيرة

اقصر القصص الخيالية

قصص خرافية قصيرة

قصة خرافية قصيرة - اقصر القصص الخيالية 132

قصة خرافية قصيرة - اقصر القصص الخيالية 132 1

قصة خرافية قصيرة - اقصر القصص الخيالية 132 2

قصة خرافية قصيرة - اقصر القصص الخيالية 132 3

قصة خرافية قصيرة - اقصر القصص الخيالية 132 4

قصة خرافية قصيرة - اقصر القصص الخيالية 132 5

 

  • قصص إغراء
  • قصص اغراااءات
  • قصص اغرا
  • قصص جميلة خيالية
  • قصص خرافية
السابق
اجمل صور اشواريا راي , الممثلة الهندية اشواريا صاحبة الجمال الطبيعي
التالي
نساء حوامل في الشهر التاسع , بالصور شكل الستات الحوامل بالشهر الاخير